Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > A fejlődés elméleti kérdései

Tantárgy kódja

FP1126L

Tantárgy neve

A fejlődés elméleti kérdései

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga


Féléves órszám

12 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

A kurzus célja a meglévő alap pszichológiai ismeretekre építve a fejlődés meghatározó tényezőiről naprakész információkat szerezni.


Cél angol

The aim of the course to gain up to date inforation on the determinants of development using basic psychological knowledge.


Tartalom

A fejlődéslélektan, mint tudomány, nyitott kérdései. Az emberi fejlődés törvényszerűségei, fejlődéselméletek (Freud, Erikson, Piaget, Wallon, Bruner, Vigotszkij). A fejlődés meghatározói. Vizsgálati módszerek. A fejlődés eltérő üteme: akceleráció, regresszió, retardáció. A fejlődés zavarai.


Tartalom angol

Developental psychogogy as a scientific field, open questions. Principles of human developent. Theories of developent (Freud, Erikson, Piaget, Wallon, Bruner, Vigotszkij). Deterinants of developent. Exainational methods. Different development path: acceleration, regression, retardation. Developental disorders.


Számonkérés

Kollokvium (vizsga)


Számonkérés angol

Examination


Irodalom

Cole, M. — Cole, S. R. (1997): Fejlődéslélektan. Osiris Kiadó, Budapest. Danis, I., Kalmár, M. (2011). A fejlődés természete és modelljei. In: Danis I., Farkas, M., Herczog, M., Szilvási L. (szerk.) Biztos Kezdet Kötetek I.: Génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 76-125. Anderson, M. (1998): Az intelligencia fejlődése. Kulturtrade Kiadó Kft., Budapest. Herczog, M. (2008) A koragyermekkori fejlődés elősegítése. In: Fazekas – Köllő – Varga (szerk.) Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Ecostat, Bp. Bernáth, L., Solymosi, K. (szerk.) (2001). Fejlődéslélektan. Olvasókönyv. Tertia, Budapest  


Irodalom angol

Cole, M. — Cole, S. R. (1997): Fejlődéslélektan. Osiris Kiadó, Budapest. Danis, I., Kalmár, M. (2011). A fejlődés természete és modelljei. In: Danis I., Farkas, M., Herczog, M., Szilvási L. (szerk.) Biztos Kezdet Kötetek I.: Génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 76-125. Anderson, M. (1998): Az intelligencia fejlődése. Kulturtrade Kiadó Kft., Budapest. Herczog, M. (2008) A koragyermekkori fejlődés elősegítése. In: Fazekas – Köllő – Varga (szerk.) Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Ecostat, Bp. Bernáth, L., Solymosi, K. (szerk.) (2001). Fejlődéslélektan. Olvasókönyv. Tertia, Budapest  


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Almássy Zsuzsanna Katalin