Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Spontán érés támogatása, korai fejlesztés

Tantárgy kódja

FP1233L

Tantárgy neve

Spontán érés támogatása, korai fejlesztés

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

A hallgatók ismerjék korai fejlesztés és gondozás tevékenységeit, a komplex gyógypedagógiai fejlesztés, tanácsadás, kommunikációs és nyelvi készségek fejlesztésének lehetőségeit, a mozgásfejlesztés és a pszichológiai segítségnyújtás formáit. Saját pedagógiai tevékenységeikkel támogassák a gyermek fejlődését, erősítsék meg családi környezetét.

Cél angol

Students gain information on the process of early development and treatment, complex development, counselling and psychologial help. They learn the possibilities of the development of verbal and motor skills. Students have to learn how to support the child’s development and the family during their pedagogical work.

Tartalom

A fejlődés, fejlesztés fogalma, a belső érés és a környezet kölcsönhatása. Az észlelési funkciók fejlődési jellemzői. A beszédfejlődés folyamata csecsemő és kisgyermekkorban. A beszéd- és a nyelvi fejlődés zavarai: megkésett beszédfejlődés, a beszédészlelés és beszédmegértés zavara. A korai fejlesztés definíciója, célja. A korai fejlesztésre jogosult csoportok jellemzői. Korai fejlesztő szolgáltatások köre, a területen dolgozó szakemberek feladatai. A korai fejlesztés formái. A korai fejlesztő központokban folyó diagnosztikai és terápiás munka. A mozgás, pszicho-, illetve logopédiai terápiák jelentősége, szerepe a korai életszakaszban. A hazai gyakorlatban alkalmazott oktatási, nevelési, egészségügyi feladatok megvalósulása.

Tartalom angol

The concept of development and developmental programme. The relation between mature and environment. The development of perception. Infancy and early childhood as the most important period in speech development. Delay in developent of speech: types and symptoms. Basic principles of the pedagogical therapy of delayed talkers. The aim and the definition of early development. Diagnosis and therapy: the main processes at different institutions. The significance of motion and psychotherapy and their role in early ages.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term grade

Irodalom

Fejlesztő Pedagógia, Korai fejlesztés, 1999. Gósy M. (1994): A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése óvodásoknak. Nikol Gmk., Budapest. Martonné Tamás M. (szerk.) (2002): Fejlesztőpedagógia, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Irodalom angol

Fejlesztő Pedagógia, Korai fejlesztés, 1999. Gósy M. (1994): A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése óvodásoknak. Nikol Gmk., Budapest. Martonné Tamás M. (szerk.) (2002): Fejlesztőpedagógia, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika