Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Komplex szűrések a fejlesztő pedagógus szolgálatában II.

Tantárgy kódja

FP1241L

Tantárgy neve

Komplex szűrések a fejlesztő pedagógus szolgálatában II.

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy


Féléves órszám

0 + 9
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

FP1140L


Ajánlott félév

2

Cél

A kurzus célja, hogy a hallgató további egyéni és csoportos mérési eljárásokat, szűrővizsgálatokat ismerjen meg a gyermekek, tanulók készségeinek, a különböző területeket érintő fejlettségi szintjeinek megállapításához.


Cél angol

The aim of the course that, the students gain information on further types of personal and group screening tests which they can use for the identification of the developmental level of children skills.


Tartalom

A testséma, a téri orientáció vizsgálata. A szociális képességek, a szociális érettség mérését célzó mérőeszközök. A nyelvi kifejezőképesség, beszédmegértés vizsgálata. Emlékezetvizsgáló eljárások. A tanulási nehézségek, a tanulási zavarok megjelenésének kiszűrése. Tanulási képességeket vizsgáló eljárások. A tanulmányi orientáció, a tanulás hatékonyságának vizsgálata.


Tartalom angol

Body scheme, examination of filed orientation. Examination instruments of social ability and social maturity. Examination of language expressive skills and speech understanding. Methods of memory tests. Testing of learning difficulties and disorders. Examination methods of learning abilities. Examination of academic orientation and effectiveness.


Számonkérés

Gyakorlati jegy


Számonkérés angol

Term grade


Irodalom

al küzdő gyermekek vizsgálati módszerei és terápiája. Magánkiadás, Bicske Farkasné Kristóf Zs. (2006): Lehetőségek a tanulási problémák korai felismerésében és megelőzésében. Új Pedagógiai Szemle. 2006/6 98-106. Roeders, P. (1995): A hatékony tanulás titka. Oktatás önirányító kiscsoportokban. Calibra Kiadó, Budapest


Irodalom angol

al küzdő gyermekek vizsgálati módszerei és terápiája. Magánkiadás, Bicske Farkasné Kristóf Zs. (2006): Lehetőségek a tanulási problémák korai felismerésében és megelőzésében. Új Pedagógiai Szemle. 2006/6 98-106. Roeders, P. (1995): A hatékony tanulás titka. Oktatás önirányító kiscsoportokban. Calibra Kiadó, Budapest


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika Éva