Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > A fejlesztés alternatív megoldásai

Tantárgy kódja

FP1345L

Tantárgy neve

A fejlesztés alternatív megoldásai

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

6 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Olyan korszerű didaktikai szemlélet megalapozása illetve erősítése, amely lehetővé teszi az eltérő képességű gyermekekkel való differenciált bánásmód alkalmazását a tanulási-tanítási folyamatban. A kurzus célja megismertetni a hallgatókat az átlagtól eltérő képességű tanulókkal való bánásmód történeti (reformpedagógia) hagyományaival, mai „jó gyakorlataival”.

Cél angol

Establishment of modern didactic approach that enables application of differential treatment of children with different abilities tanulásitanítási in progress. The course is designed to acquaint the students than the average treatment of disabled pupils history (education reform) traditions and contemporary "Good practices".

Tartalom

Reformpedagógia koncepciók az egyéni bánásmódról. Hazai jó gyakorlatok az integráció, inkluzió, hátránykezelés témakörében, így például: tanoda programok, roma-integrációs programok, hátránykompenzálás és adaptivitás az iskolában.

Tartalom angol

Education Reform concepts for individual treatment. Domestic best practices of integration, Inclusion, negatively topic of management, including: study hall program, Roma integration programs, hátránykompenzálás and adaptivity in school.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

Bognár M. (2011): Dobbantó az FSZK Dobbantó projektje. Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, Budapest. Torda Á. (szerk.) (2008): Utolsó padban... Egy program utóélete. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest. Fejes J. B. (2014): Mire jó a tanoda? Esély, 26. 4. sz. 29–56. L. Ritók N. (2008): Projektpedagógia a hátrányos helyzetű tanulók oktatásában. Egy sikeres példa: Európa-projekt Berettyóújfalun. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság. Budapest. Vojnitsné Kereszty Zs. – Kókayné Lányi M. (2008): Könyv a differenciálásról. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.

Irodalom angol

Bognár M. (2011): Dobbantó az FSZK Dobbantó projektje. Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, Budapest. Torda Á. (szerk.) (2008): Utolsó padban... Egy program utóélete. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest. Fejes J. B. (2014): Mire jó a tanoda? Esély, 26. 4. sz. 29–56. L. Ritók N. (2008): Projektpedagógia a hátrányos helyzetű tanulók oktatásában. Egy sikeres példa: Európa-projekt Berettyóújfalun. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság. Budapest. Vojnitsné Kereszty Zs. – Kókayné Lányi M. (2008): Könyv a differenciálásról. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet