Tantárgy kódja

PSB1239L

Tantárgy neve

Fejlesztő játékok

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 9
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A kurzus célja, hogy a hallgató megismerje a játék diagnosztikus eszközként való alkalmazási lehetőségeit és a különböző korosztályokkal végzett fejlesztő munkában való szerepét.

Cél angol

The goal of the course is the students gain information on the applying possibilities of the plays as diagnostic instrument and the role of the developmental work within different age groups.

Tartalom

A játék szerepe a pszichés funkciók fejlődésében. A játékos képességfejlesztés jellemzői és alkalmazási lehetőségei az óvodai és az iskolai (általános és középiskolai) fejlesztő foglalkozásokon. Képzelet és kreativitásfejlesztő játékok. Figyelem- és gondolkodásfejlesztő játékok. Mozgásos (mozgásfejlesztő) játékok. Memóriafejlesztő játékok. A saját test észlelésének fejlesztése. Az auditív és a vizuális észlelés játékos fejlesztése. A gondolkodás fejlesztése.

Tartalom angol

The role of the plays in the development of psychological functions. Characteristics of playful skill development and applying possibilities in the preschool and school (elementary and secondary) developer course. Imagination and creativity developing plays. Attention and thinking developer plays. Motion developing plays. Memory games. Developing of the own body perception. Developing of auditive and visual perception. Development of thinking.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Boros-Farkas B.: A fejlesztő játékok és alkalmazása a fejlesztő munka során, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest F. Földi R. (2008): Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában Iskolapszichológia sorozat, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest Porkolábné Balogh K. (2004): Komplex prevenciós óvodai program. Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó, Budapest Gyarmathy É. (2003): Játékkatalógus, Iskolapszichológia 20., ELTE PKK Tanárképzési és -továbbképzési Központ, Budapest

Irodalom angol

Boros-Farkas B.: A fejlesztő játékok és alkalmazása a fejlesztő munka során, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest Takács B. (2001): Gyermek-játék-terápia. Okker Kiadó, Budapest F. Földi R. (2008): Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában Iskolapszichológia sorozat, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest Porkolábné Balogh K. (2004): Komplex prevenciós óvodai program. Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó, Budapest Gyarmathy É. (2003): Játékkatalógus, Iskolapszichológia 20., ELTE PKK Tanárképzési és -továbbképzési Központ, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika

Ekvivalencia

FP1343L