Tantárgy kódja
PSD1128L
Tantárgy neve
Kapcsolat- és készségfejlesztés tréning
Kredit
3
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A tanárjelöltek személyiségfejlesztése a kapcsolat és kommunikációs készség fejlesztésén keresztül. A kommunikatív viselkedés és a kapcsolati munkák tudatosítása a figyelem ráirányításával. A hallgatóknak a kommunikációs helyzeteket, mely szakmájukban kiemelkedő helyet foglal el.
Cél angol
Personality development of the course participants through communication skills development. The conceptualization of communicativ behaviour by directing attention.
The students should get acquantied with those communication situations which occupy a prominent place in their area of expertise.
Tartalom
1. Előkészítő fázis: A csoport meghirdetése, jelentkezők tájékoztatása.
2. Alakuló fázis: Csoportépítés a csoport beindítása. Egyéni és csoportcélok kidolgozása. A csoportszabályok kialakítása.
3. Munkafázis: Kommunikáció fogalmának értelmezése, fontossága a csoporttagok életében. Verbális és nonverbális kommunikáció fejlesztése.
4. Záró fázás: A csoport és az egyéni célok összevetése az elért eredményekkel, tapasztalatokkal.
Tartalom angol
2/1: Preparatory phase
Submit the course and inform the candidates.
2/2: Formation phase
Form the group and start the group work. Define the individual and group goals. Define the rules of the group.
2/3: Work phase
Explain the definition of communication and its importance in the life of the participants of the course. Develop verbal and non verbal communication skills.
2/4: Closure phase
Compare the individual and group goals with the results and experiences.
Számonkérés
minősített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest
• Hajas Zsuzsa (1999): Kommunikációs gyakorlatok. Pedellus, Debrecen
• Rudas János (1998): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Irodalom angol
• Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest
• Hajas Zsuzsa (1999): Kommunikációs gyakorlatok. Pedellus, Debrecen
• Rudas János (1998): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika