Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > A tanítási-tanulási folyamat irányítása

Tantárgy kódja

PSE1122L

Tantárgy neve

A tanítási-tanulási folyamat irányítása

Kredit

6

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

15 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A kurzus célja, hogy felkészítse a mentorokat a tanárjelöltekkel – az iskolai gyakorlat során történő – együttműködésre.

Cél angol

The course is designed to prepare the mentors and the candidates for cooperation during school practice.

Tartalom

Három nagyobb témakörre osztható a feldolgozandó anyag: felkészülés a tanításra (tervezés, együtt tervezés, egy óra részletének a kidolgozása, különböző opciók, lehetőségek megbeszélése), tanítás (órai megfigyelés); és a tanítás utáni feladatok (óra utáni megbeszélés, ezek fajtái/stílusai, értékelés).

Tartalom angol

The material can be divided into three major themes: Preparing to teach (design, planning together, to develop a lesson tranche, to discuss various options), teaching (classroom observation); and after-school jobs (after class discussions, these types / styles, evaluation).

Számonkérés

vizsga (kollokvium)

Számonkérés angol

examination (terminal examinations)

Irodalom

Káldi Tamás, Kádárné Fülöp Judit (1996): Tantervezés. Iskolaszolga Kft. Budapest Vass Vilmos (2003): A nemzeti alaptanterv felülvizsgálata. In: Új Pedagógiai Szemle 6. http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2003-06-tf-Vass-Nemzeti

Irodalom angol

Káldi Tamás, Kádárné Fülöp Judit (1996): Tantervezés. Iskolaszolga Kft. Budapest Vass Vilmos (2003): A nemzeti alaptanterv felülvizsgálata. In: Új Pedagógiai Szemle 6. http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2003-06-tf-Vass-Nemzeti

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Márton Sára Katalin

Ekvivalencia

ME1006L