Tantárgy kódja
PSE1122L
Tantárgy neve
A tanítási-tanulási folyamat irányítása
Kredit
6
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
15 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A kurzus célja, hogy felkészítse a mentorokat a tanárjelöltekkel – az iskolai gyakorlat során történő – együttműködésre.
Cél angol
The course is designed to prepare the mentors and the candidates for cooperation during school practice.
Tartalom
Három nagyobb témakörre osztható a feldolgozandó anyag: felkészülés a tanításra (tervezés, együtt tervezés, egy óra részletének a kidolgozása, különböző opciók, lehetőségek megbeszélése), tanítás (órai megfigyelés); és a tanítás utáni feladatok (óra utáni megbeszélés, ezek fajtái/stílusai, értékelés).
Tartalom angol
The material can be divided into three major themes: Preparing to teach (design, planning together, to develop a lesson tranche, to discuss various options), teaching (classroom observation); and after-school jobs (after class discussions, these types / styles, evaluation).
Számonkérés
vizsga (kollokvium)
Számonkérés angol
examination (terminal examinations)
Irodalom
Káldi Tamás, Kádárné Fülöp Judit (1996): Tantervezés. Iskolaszolga Kft. Budapest
Vass Vilmos (2003): A nemzeti alaptanterv felülvizsgálata. In: Új Pedagógiai Szemle 6.
http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2003-06-tf-Vass-Nemzeti
Irodalom angol
Káldi Tamás, Kádárné Fülöp Judit (1996): Tantervezés. Iskolaszolga Kft. Budapest
Vass Vilmos (2003): A nemzeti alaptanterv felülvizsgálata. In: Új Pedagógiai Szemle 6.
http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2003-06-tf-Vass-Nemzeti
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Márton Sára Katalin
Ekvivalencia
ME1006L