Tantárgy kódja
PSP1229L
Tantárgy neve
Írásbeli kommunikáció – mikrotanítás
Kredit
3
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 10
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
Gyakorlatorientált, a írásbeli kommunikációhoz kapcsolódó ismeretek alkalmazása interaktív formában.
Cél angol
Practice-oriented application of skills related to written communication in interactive form.
Tartalom
Mikrotanítások formájában nyújt lehetőséget a továbbképzésben részt vevő kollégák számra az írásbeli kommunikáció műfajainak tanítására és a hozzájuk fűződő kompetenciafejlesztés gyakorlatban való alkalmazására; az óraelemzési kompetencia továbbfejlesztésére.
Tartalom angol
Micro-teachings: the genres of written communication; competence development in practice. The further development of skills to lesson analysis.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term mark
Irodalom
Magyartanítás [1948–, megszakítással]. Főszerkesztő: A. Jászó Anna (1992-től). Trezor Kiadó. Budapest, az OM támogatásával
Magyar Nyelvőr. Nyelv és iskola rovat [1872–] Főszerkesztő: Keszler Borbála. Az MTA magyar nyelvi bizottságának folyóirata.
Mentor Támpont (tankönyvkritikai melléklet) [1999–] Főszerkesztő: Gyarmati Szabó Éva.
Anyanyelv-pedagógia. Pedagógiai folyóirat magyar nyelven tanító pedagógusoknak. Főszerkesztő: Antalné Szabó Ágnes (2008-tól). info@anyanyelv-pedagogia.hu
A Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport honlapjának szakirodalmi kalauzában megjelent ilyen tárgyú írások, például:
Kungler Nóra: Funkcionális grammatikai gyakorlatok a 9–12. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu
Szabó G. Ferenc: Funkcionális grammatikai gyakorlatok az 5–8. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu
Antalné Szabó Ágnes 1995. A szövegszemléletű grammatikatanításról Nyr. 1: 34–44.
Antalné Szabó Ágnes 2002. A grammatikatanítás pedagógiája. In: MNyTk 216. 148–152.
Irodalom angol
Magyartanítás [1948–, megszakítással]. Főszerkesztő: A. Jászó Anna (1992-től). Trezor Kiadó. Budapest, az OM támogatásával
Magyar Nyelvőr. Nyelv és iskola rovat [1872–] Főszerkesztő: Keszler Borbála. Az MTA magyar nyelvi bizottságának folyóirata.
Mentor Támpont (tankönyvkritikai melléklet) [1999–] Főszerkesztő: Gyarmati Szabó Éva.
Anyanyelv-pedagógia. Pedagógiai folyóirat magyar nyelven tanító pedagógusoknak. Főszerkesztő: Antalné Szabó Ágnes (2008-tól). info@anyanyelv-pedagogia.hu
A Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport honlapjának szakirodalmi kalauzában megjelent ilyen tárgyú írások, például:
Kungler Nóra: Funkcionális grammatikai gyakorlatok a 9–12. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu
Szabó G. Ferenc: Funkcionális grammatikai gyakorlatok az 5–8. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu
Antalné Szabó Ágnes 1995. A szövegszemléletű grammatikatanításról Nyr. 1: 34–44.
Antalné Szabó Ágnes 2002. A grammatikatanítás pedagógiája. In: MNyTk 216. 148–152.
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pethő József