Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Írásbeli kommunikáció – mikrotanítás

Tantárgy kódja

PSP1229L

Tantárgy neve

Írásbeli kommunikáció – mikrotanítás

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

Gyakorlatorientált, a írásbeli kommunikációhoz kapcsolódó ismeretek alkalmazása interaktív formában.

Cél angol

Practice-oriented application of skills related to written communication in interactive form.

Tartalom

Mikrotanítások formájában nyújt lehetőséget a továbbképzésben részt vevő kollégák számra az írásbeli kommunikáció műfajainak tanítására és a hozzájuk fűződő kompetenciafejlesztés gyakorlatban való alkalmazására; az óraelemzési kompetencia továbbfejlesztésére.

Tartalom angol

Micro-teachings: the genres of written communication; competence development in practice. The further development of skills to lesson analysis.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term mark

Irodalom

Magyartanítás [1948–, megszakítással]. Főszerkesztő: A. Jászó Anna (1992-től). Trezor Kiadó. Budapest, az OM támogatásával Magyar Nyelvőr. Nyelv és iskola rovat [1872–] Főszerkesztő: Keszler Borbála. Az MTA magyar nyelvi bizottságának folyóirata. Mentor Támpont (tankönyvkritikai melléklet) [1999–] Főszerkesztő: Gyarmati Szabó Éva. Anyanyelv-pedagógia. Pedagógiai folyóirat magyar nyelven tanító pedagógusoknak. Főszerkesztő: Antalné Szabó Ágnes (2008-tól). info@anyanyelv-pedagogia.hu A Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport honlapjának szakirodalmi kalauzában megjelent ilyen tárgyú írások, például: Kungler Nóra: Funkcionális grammatikai gyakorlatok a 9–12. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu Szabó G. Ferenc: Funkcionális grammatikai gyakorlatok az 5–8. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu Antalné Szabó Ágnes 1995. A szövegszemléletű grammatikatanításról Nyr. 1: 34–44. Antalné Szabó Ágnes 2002. A grammatikatanítás pedagógiája. In: MNyTk 216. 148–152.

Irodalom angol

Magyartanítás [1948–, megszakítással]. Főszerkesztő: A. Jászó Anna (1992-től). Trezor Kiadó. Budapest, az OM támogatásával Magyar Nyelvőr. Nyelv és iskola rovat [1872–] Főszerkesztő: Keszler Borbála. Az MTA magyar nyelvi bizottságának folyóirata. Mentor Támpont (tankönyvkritikai melléklet) [1999–] Főszerkesztő: Gyarmati Szabó Éva. Anyanyelv-pedagógia. Pedagógiai folyóirat magyar nyelven tanító pedagógusoknak. Főszerkesztő: Antalné Szabó Ágnes (2008-tól). info@anyanyelv-pedagogia.hu A Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport honlapjának szakirodalmi kalauzában megjelent ilyen tárgyú írások, például: Kungler Nóra: Funkcionális grammatikai gyakorlatok a 9–12. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu Szabó G. Ferenc: Funkcionális grammatikai gyakorlatok az 5–8. évfolyam számára. http://magyartanar.mnyt.hu Antalné Szabó Ágnes 1995. A szövegszemléletű grammatikatanításról Nyr. 1: 34–44. Antalné Szabó Ágnes 2002. A grammatikatanítás pedagógiája. In: MNyTk 216. 148–152.

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pethő József