Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Segítő kapcsolatok az iskolában

Tantárgy kódja

PSF1122L

Tantárgy neve

Segítő kapcsolatok az iskolában

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgatók szakmai kompetenciájának fejlesztése a támaszt nyújtó és önfeltáró kommunikáció révén. Ismerjék meg a segítő kapcsolat legfontosabb elméleti kérdésit, valamint azokat a módszereket, amelyeket a mindennapi pedagógiai munkájuk során alkalmazni tudnak.

Cél angol

The aim of the course to develop professional competences by the help of self-disclosure and empathic communcation. Gain information on the most important theoretical questions in connection with helping relationship and learn methods which can be used in their everyday pedagogical work.

Tartalom

A segítő kapcsolat elméleti kérdései. A segítés, mint professió. Segítő kapcsolati modellek. Rogers személyközpontú elméletének megismertetése. A segítő kapcsolatok elmélete. A gyógyító beszélgetés kommunikációs alapjai. Az empátia és a verbalizáció. A feltétel nélküli elfogadás. A segítő beszélgetés hatásmechanizmusai. A beszélgetés folyamata. Alkalmazási területei.

Tartalom angol

The theoretical aspects of supporting relationships. Helping process as a profession. Models of supporting relationships. Communication fundamentals of supporting relationship. Empathy and verbalization. Unconditional positive regard. The effects of counselling. The process of talking.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Hárdi István (1997): Lelki egészségvédelem. Medicina Könyvkiadó Rt, Budapest,. Koncz István (1994): Önkifejezési és kommunikációs készségfejlesztés. KLTE, Debrecen. Kopp Mária – Fóris Nóra (1993): A szorongás kognitív viselkedésterápiája. Végeken Sorozat, Budapest. Tringer László (1998): A gyógyító beszélgetés. HIETE, Budapest.

Irodalom angol

Hárdi István (1997): Lelki egészségvédelem. Medicina Könyvkiadó Rt, Budapest,. Koncz István (1994): Önkifejezési és kommunikációs készségfejlesztés. KLTE, Debrecen. Kopp Mária – Fóris Nóra (1993): A szorongás kognitív viselkedésterápiája. Végeken Sorozat, Budapest. Tringer László (1998): A gyógyító beszélgetés. HIETE, Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Margitics Ferenc