Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Személyes hatékonyság fejlesztő tréning

Tantárgy kódja

PSF1127L

Tantárgy neve

Személyes hatékonyság fejlesztő tréning

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy


Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgató legyen képes a segítő kapcsolatban empátiára, bizalomra és hitelességre. Ismerje a mentálhigiénés munka alapszabályait (önkéntesség, titoktartás és kompetencia). Legyen érzékeny a hátrányos társadalmi helyzetből, a szegénységből, az előítéletektől övezett kisebbségi létből fakadó nehézségekre. Legyen képes mások és saját lelki egészségének megőrzésére. A minősítés, elítélés és megítélés nélküli elfogadásra.


Cél angol

The aim of the course is developing the students’ self-efficacy in the field (in which) regarding to the teaching and educational work, significant and important. The goals are: developing empathy, communication skill of the students, conflict tolerance and resolution skills, for having a real self-knowledge can be managed effectively the problems which occurred during the educational work. The main object of the course is shaping an attitude, which take into account the psychological factors of the teachers’ work.


Tartalom

A mentálhigiénés szakirányú képzettséggel rendelkezők szemléletének formálásában meghatározó az élményen alapuló kapcsolati készségek kialakítása, a saját személyiség hatótényezőinek tudatos kezelése. Mindez meghatározott idejű önismereti képzés alapján lehetséges, melynek során különböző kiscsoportos technikák használatosak. Az önismereti folyamat mindig reflektálni igyekszik arra, hogy nem kiscsoportos vezetésre tanít, hanem a saját szakterületen felhasználandó önismereti élmények és tudás megszerzésére irányul. Az én-azonosság tudatosítása. Az önismereti érzékenység fokozása. Én-feltárás saját tempóban. Az érzelmek, az értékek feltárása. Kötődések bemutatása. Az életút és élettörténés bemutatása.


Tartalom angol

Preparatory phase Personal consultation of the applicants. Forming phase Starting of the group, group building, developing the personal and the group goals, forming of the rules. Work phase Preparation of the work phase. (Discussing the personal meaning of “teacher” and “schoolmastery”, related emotions of the issue, and treating of these feelings.) Personal memories of school years. (Values, norms, problems. Treating of these and solutions of them.) Analyzing of the present structure of the school system. Thinking over the communicational relationships (with children, parents, teachers, collages, helper stuff), revealing the potential difficulties. Communication development. Value exploration. Characteristics of the ideal pedagogue, comparing to the own personality for it. Developing the personality traits which important to the teachers’ work. Discussing of the aptitude for a teacher. Framing additional aims, creating development plan. Completion phase Comparing the goals of the group and the person with the realized results and experience. Evaluation of the group work. Giving feedback to the course and the trainer.


Számonkérés

gyakorlati jegy


Számonkérés angol

term grade


Irodalom

Bagdy Emőke (2005): Pszichofitness. Animula Kiadó, Budapest Balogh Béla - Popper Péter (2005): Mit tehetünk magunkért? Az ember belső lehetőségei. Mesterkurzus. Saxum, Budapest Popper Péter (1991): Belső utakon. Relaxa, Budapest


Irodalom angol

Bagdy Emőke (2005): Pszichofitness. Animula Kiadó, Budapest Balogh Béla - Popper Péter (2005): Mit tehetünk magunkért? Az ember belső lehetőségei. Mesterkurzus. Saxum, Budapest Popper Péter (1991): Belső utakon. Relaxa, Budapest


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika Éva