Tantárgy kódja
PSK1118L
Tantárgy neve
Kommunikatív kompetenciák fejlesztése
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A kurzus célja, hogy a különböző nyelvvizsgarendszerek követelményeit figyelembe véve
megismertesse a szaktanárokkal a kommunikációs stratégiák fejlesztésének lehetőségeit. Ezek
révén rávilágítani a drámapedagógiában rejlő módszertani lehetőségekre munkájuk hatékonyabbá
tétele érdekében. Megismertetni szituációs játékokkal, dramaturgiai alapismeretekkel, a
legkülönbözőbb órákon és órákon kívüli tevékenységben használható módszerekkel és
eljárásokkal.
Cél angol
The objective of the course is, taking the requirements of different language exam systems into consideration, to familiarise teachers with the ways of improving communication strategies, and thus highlighting the methodological possibilities of drama pedagogy in order to make their work more effective. The aim is also to familiarise practicing teachers with situation games, drama techniques and methods and procedures that they can use in various classes and extramural activities.
Tartalom
A kommunikatív kompetencia fogalma. A szituációs játék szerepe a nyelvtanításban és a nyelvvizsgán. Szerephelyzetben improvizálás, konkrét és elvont témákban véleménynyilvánítás. Részvétel kötetlen társalgásban, formális interakcióban, tárgyaláson. Érzelmek és attitűdök kifejezésének képessége, vita az Interneten, összegzés és jelenteni tudás problémákról. Hogyan járulhat hozzá a beszédkészség fejlesztéséhez a drámapedagógia? A játékok gyakorlati alkalmazásának főbb aspektusai. A légkör megteremtése. A tanár felelőssége. A közösségteremtés, az új típusú tanulás. Az interakció menetéhez szükséges kompetenciák kialakítása.
Tartalom angol
The concept of communicative competence. The role of situation games in language learning and at the language exam. Improvisation. Giving opinion in concrete and abstract situations. Being engaged in informal and formal conversation and interactions (e.g., negotiations). The ability to express emotions and attitudes. Debate on the Internet. Summarising and reporting on a problem. How can drama pedagogy contribute to developing speaking skills? The practical aspects of using games. Creating an atmosphere. The responsibility of the teacher. Creating a community, new ways of learning. Forming competences necessary for interaction
Számonkérés
Gyakorlati jegy, prezentációk és kiselőadások alapján
Számonkérés angol
Term grade on the basis of presentations and mini-lectures
Irodalom
Brocket, O., & Ball, R. J. (2000). The essential theatre. New York: Harcourt Brace. Csépes, I. and Együd, Gy. (2003). The Speaking Handbook. Into Europe series published by Teleki László Foundation and the British Council. Dörnyei, Z., & Thurrell, S. (1994). Teaching conversational skills intensively: Course content and rationale. ELT Journal, 48 (1): 40-49. Lazaraton, A. (2001). Teaching oral skills. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a second or foreign language (3rd ed., pp. 103-115). Boston, MA: Heinle & Heinle
Irodalom angol
Brocket, O., & Ball, R. J. (2000). The essential theatre. New York: Harcourt Brace. Csépes, I. and Együd, Gy. (2003). The Speaking Handbook. Into Europe series published by Teleki László Foundation and the British Council. Dörnyei, Z., & Thurrell, S. (1994). Teaching conversational skills intensively: Course content and rationale. ELT Journal, 48 (1): 40-49. Lazaraton, A. (2001). Teaching oral skills. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a second or foreign language (3rd ed., pp. 103-115). Boston, MA: Heinle & Heinle
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Tukacs Tamás