Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Interkultúrális kompetenciák

Tantárgy kódja

PSK1121L

Tantárgy neve

Interkultúrális kompetenciák

Kredit

5

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

15 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A kurzus fő célkitűzése, hogy megismertesse a résztvevőket az interkulturális értékek közvetítésének a fontosságával és módszereivel. A hallgatóknak fel kell ismerniük, hogy a mai modern nyelvoktatásban és kultúra tanításában a lexikai ismeretek átadása már teret adott a projekt alapú, felfedezésre épülő pedagógiai irányzatoknak.

Cél angol

The target of the course is to present certain methods of transmitting cultural values, to develop openness, interest and tolerance towards other cultures. The acquired project-pedagogical methods will reveal the close relation between teaching a foreign language and teaching culture. Students are expected to complete a project work by the end of the semester which shows the efficiency of the acquired knowledge in practical terms.

Tartalom

A kultúra hatása az emberi kommunikációra, a különböző kulturális csoportok (nemek, nemzedékek, stb.) közötti interakció sajátosságai. A kurzus során a hallgatóknak olyan feladatokat is meg kell oldaniuk, melyek segítenek a projektpedagógiai módszerek megismerésében és rámutatnak a nyelvoktatás és a kultúratanítás között húzódó szoros kapcsolatra. A félév során a nyelvtanároknak egy projekt feladatot kell elkészíteniük, amely demonstrálja az elsajátított ismeretek gyakorlati felhasználásának eredményességét.

Tartalom angol

Intercultural competence, openness, tolerance, the close relationship between culture and teaching a foreign language

Számonkérés

Házi feladatok következetes elkészítése, egy szemináriumi prezentáció minimum átmenő jegyet eredményező megtartása

Számonkérés angol

home assignments, one classroom presentation with a passing grade

Irodalom

Hedge, T & Whitney, N. (1996) Power, Pedagogy and Practice (OUP)Kramsch C (1993) Context and Culture in Language Teaching (Oxford University Press)Rossner, R & Bolitho, R (1990) Currents of Change in English Language Teaching –collection of articles from English Language Teaching Journal - see Section One: "The role and purpose of EL?' - papers by John Rogers, Gerry Abbott, Cem and Margaret Alptekin, Luke Prodromou, Harry Krasnick. Tomalin, B & Stempleski, S (1993) Cultural Awareness (Oxford University Press)

Irodalom angol

Hedge, T & Whitney, N. (1996) Power, Pedagogy and Practice (OUP)Kramsch C (1993) Context and Culture in Language Teaching (Oxford University Press)Rossner, R & Bolitho, R (1990) Currents of Change in English Language Teaching –collection of articles from English Language Teaching Journal - see Section One: "The role and purpose of EL?' - papers by John Rogers, Gerry Abbott, Cem and Margaret Alptekin, Luke Prodromou, Harry Krasnick. Tomalin, B & Stempleski, S (1993) Cultural Awareness (Oxford University Press)

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Dömötör Ildikó