Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Gyermek szociális és életviteli kompetenciáinak fejlesztése

Tantárgy kódja

PSI1230L

Tantárgy neve

Gyermek szociális és életviteli kompetenciáinak fejlesztése

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy


Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A szociális és életviteli kompetenciák körében olyan attitűdök, készségek és képességek tartoznak, melyek alapját képezik az egyén belső személyes harmóniájának és társadalmi beilleszkedésének egyaránt.


Cél angol

Social and lifestyle competences are attitudes and skills which are considered to be the basis of the social conformity and the basis of the indivifual’s mental well-being.


Tartalom

A tantárgy főbb tematikai csomópontjai: - az önbizalom, az öntudatos és a környezetért is felelős magatartás - a világgal szembeni pozitív beállítódás és a demokrácia tisztelete - a tolerancia - az értelmes kockázatok vállalásának bátorsága - a reális énkép kialakításának képessége - a frusztráció elviselése - a reális egyéni célok kitűzésének és követésének képessége, a szabályok és a vágyak összehangolásának képessége - cselekvési alternatívák meglátásának képessége, a döntési képesség, a kezdeményező képesség, az akaraterő és a kitartás - az empátia - a kommunikációs és kooperációs készség, a vitázó- és érvelőképesség, valamint a konfliktustűrő, konfliktuskezelő és megoldó képesség elemzése.


Tartalom angol

The main topics of the course: -self-confidence; self-conscious behavior -positive attitudes toward the world -tolerance -risk behaviors -developing real self- image -frustration tolerance -goal management -empathy -communicative and cooperative skills


Számonkérés

minősített aláírás


Számonkérés angol

signature with qualification


Irodalom

• Aronson, E. (1978): The jigsaw classroom. Sage Publications, www.jigsaw.org • Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. • Halász G. – Lannert, J. szerk. (2003): Jelentés a magyar közoktatásról. OKI, Budapest. • Lannert, J. (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12, 3-16. o.


Irodalom angol

• Aronson, E. (1978): The jigsaw classroom. Sage Publications, www.jigsaw.org • Bagdy Emőke – Telkes József (2000): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. • Halász G. – Lannert, J. szerk. (2003): Jelentés a magyar közoktatásról. OKI, Budapest. • Lannert, J. (2004): Hatékonyság, eredményesség, méltányosság. Új Pedagógiai Szemle, 12, 3-16. o.


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika Éva

Ekvivalencia

INM2100L