Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Irodalmi kommunikáció és anyanyelvi nevelés

Tantárgy kódja

PSP1123L

Tantárgy neve

Irodalmi kommunikáció és anyanyelvi nevelés

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

15 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A hallgatók ismerjék meg a szemiotikai alapon álló irodalomelméleti irányzatokat, s ismereteiket tudják hasznosítani a műértelmezések során. Lássák az irodalmi kommunikáció helyét, szerepét az egyén s a társadalom életében.

Cél angol

Students should get to know trends of literary theoretics based on semiotics and be able to utilize the achieved knowledge during analisys of works. Understanding the place and the role of literary communication in the life of the person and the society.

Tartalom

A mindennapi (köznyelvi) és az irodalmi kommunikáció eltérő sajátságai; viszonyai az anyanyelvi nevelés céljaihoz. Az esztétikai konvenció. Az irodalmi mű mint jelek együttese. Denotáció és konnotáció. A mai fiatalok szövegértéséről, olvasási szokásairól – olvasásszociológiai felmérések alapján.

Tartalom angol

The differences between everyday (vernacular) and literary communication; aesthetical convention; the literary work as a system of symbols. Denotation and connotation. What are the typical text comprehension and reading habits of todays’ youth according to reading sociology polls?

Számonkérés

vizsga

Számonkérés angol

examination

Irodalom

omány a modern és posztmodern korban. Osiris Kiadó, Budapest Nagy Attila (2001): Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat – kritikus gondolkodás. Osiris Kiadó, Budapest Sipos Lajos (főszerk.) (2006): Irodalomtanítás a harmadik évezredben. Krónika. Nova Kiadó, Budapest Sipos Lajos (főszerk.) (1990): Műelemzés, műértés. Sport Kiadó, Budapest Szikszainé Nagy Irma (2004): Leíró magyar szövegtan. Osiris Kiadó, Budapest

Irodalom angol

omány a modern és posztmodern korban. Osiris Kiadó, Budapest Nagy Attila (2001): Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat – kritikus gondolkodás. Osiris Kiadó, Budapest Sipos Lajos (főszerk.) (2006): Irodalomtanítás a harmadik évezredben. Krónika. Nova Kiadó, Budapest Sipos Lajos (főszerk.) (1990): Műelemzés, műértés. Sport Kiadó, Budapest Szikszainé Nagy Irma (2004): Leíró magyar szövegtan. Osiris Kiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Antal Attila