Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > A tanulók szociális hatékonyságának fejlesztése II.

Tantárgy kódja

PSG1231L

Tantárgy neve

A tanulók szociális hatékonyságának fejlesztése II.

Kredit

3

Félévi követelmény

Minősített aláírás


Féléves órszám

15 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

PSG1130L


Ajánlott félév

4

Cél

A szociális kompetenciák körébe olyan attitűdök , készségek és képességek tartoznak, melyek alapját képezik az egyén belső személyes harmóniájának és társadalmi beilleszkedésének egyaránt. A tanulói személyiség fejlesztése.


Cél angol

Social competences are contained such kind of attitudes, skills and abilities which are base both the personal inner harmony and social integration. Development of student’s personality


Tartalom

Az öntudatos ( asszertív) magatartás kialakítása, a kommunikációs és kooperációs készség, a vitázó- és érvelőképesség valamint a konfliktustűrő, konfliktuskezelő és megoldó képesség elemzése, fejlesztése.??frusztráció elviselése, a stressz kezelése.


Tartalom angol

• Forming assertive habit, analyzing and improving communication and cooperation skills, disputing and argumentative skill and conflict tolerance, handler and solver skill • Putting up with pressure, treating stress


Számonkérés

minősített aláírás


Számonkérés angol

signature with qualification


Irodalom

• Gary Kroehnert (2005): 102 extra tréninggyakorlat. Z-Press Kiadó, Budapest • Győriné Beregszászi Sára – Szatmáriné Balogh Mária (1994): Feszültségek és konfliktusok az iskolában szöveggyűjtemény. Debrecen • Konta I. – Zsolnai A. (2002): Szociális készségek játékos fejlesztése az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest • Rudas János (2006): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest • Thomas Schmidt (2009): Konfliktuskezelési tréninggyakorlatok. Z-Press Kiadó, Miskolc


Irodalom angol

• Gary Kroehnert (2005): 102 extra tréninggyakorlat. Z-Press Kiadó, Budapest • Győriné Beregszászi Sára – Szatmáriné Balogh Mária (1994): Feszültségek és konfliktusok az iskolában szöveggyűjtemény. Debrecen • Konta I. – Zsolnai A. (2002): Szociális készségek játékos fejlesztése az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest • Rudas János (2006): Delphi örökösei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest • Thomas Schmidt (2009): Konfliktuskezelési tréninggyakorlatok. Z-Press Kiadó, Miskolc


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika Éva