Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Prevenciós munka az iskolában

Tantárgy kódja

PSC1224L

Tantárgy neve

Prevenciós munka az iskolában

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy


Féléves órszám

15 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Alkalmazásszintű prevenciós ismeretek kialakítása hatékony pedagógiai kommunikáció és együttműködés elősegítése különböző partnerek között a prevenciós munka során. A kurzus alkalmas speciális pedagógiai képességek, attitűdök fejlesztésére, a megváltozott pedagógus szerep felismertetésére és annak eredményes alkalmazására.


Cél angol

Development of effective educational communication and prevention skills between various partners to promote cooperation in the prevention work.


Tartalom

A tantárgy oktatása során megismerik a hallgatók, hogy a hazai és a nemzetközi gyermekvédelem fejlődésében milyen tendenciák jelentkeztek az iskola feladatával kapcsolatban. Elemzésre kerülnek a gyermekvédelmi törvény és annak gyakorlati végrehajtására vonatkozó rendeletek. A különböző prevenciós lehetőségek, eljárások elméleti ismeretén túl lehetőség biztosítása azok alkalmazására is.


Tartalom angol

Students learn tendencies surfaced in the development of child care with respect to the tasks of schools. The Child Protection Law and the enforcement regulations will be analyzed. In addition to acquisition of theoretical knowledge on various preventive opportunities and methods, an opportunity for applying them will be provided.


Számonkérés

kollokvium


Számonkérés angol

examination


Irodalom

 A Gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. Népjóléti Közlöny, 1998. május és A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX.törvény és annak módosításai  Bagdy Emőke-Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest  Makai Éva (2000): Szétszakadt és meg nem font hálók. Iskolai gyermekvédelem a 90-es években. OKKER Kiadó, Budapest  Szekszárdi Júlia (2001): Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. OKI Kiadó, Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest  Veressné Gönczi Ibolya (2002): A gyermekvédelem pedagógiája. Debrecen


Irodalom angol

 A Gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. Népjóléti Közlöny, 1998. május és A közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX.törvény és annak módosításai  Bagdy Emőke-Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest  Makai Éva (2000): Szétszakadt és meg nem font hálók. Iskolai gyermekvédelem a 90-es években. OKKER Kiadó, Budapest  Szekszárdi Júlia (2001): Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. OKI Kiadó, Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest  Veressné Gönczi Ibolya (2002): A gyermekvédelem pedagógiája. Debrecen


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Torkos Katalin