Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Multikulturális nevelés

Tantárgy kódja

PSD1122L

Tantárgy neve

Multikulturális nevelés

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga


Féléves órszám

10 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Megismertetni a hallgatókat a társadalmi kirekesztődés ellen irányuló pedagógiai lehetőségek elméletével és gyakorlati mintáival, elfogadtatnia sztereotipia - és előítéletmentes nevelési gyakorlat szükségességét. Részletes betekintést nyújtani a multikulturalizmus eszmei és gyakorlati formájáról, valamint az interkulturális nevelés tervezési és módszertani lehetőségeiről. Megismertetni a hallgatókkal a kultúrák közötti hídépítő technikák iskolai és egyéb más társadalmi intézményi gyakorlatát.


Cél angol

To introduce the students into the theory and practice patterns against social exclusion in education.


Tartalom

rnyezet megismerése. A multikulturalizmus iskolai gyakorlata, az interkulturális nevelés. Az interkulturális nevelés tananyag tervezési, értékelési és módszertani sajátosságai. A cigány tanulók nevelésének multikulturális tartalma, hátránykezelés és az esélyteremtés lehetőségei a kulturális identitás erősítésén keresztül. A kultúrák közötti hídépítő technikák az esélyteremtő iskolák gyakorlatában. A kultúraérzékeny gyermekbarát iskola jellemzői. A média szerepe a multikulturális társadalom megjelenítésében.


Tartalom angol

Concept of multiculturalism and its interpretation framework. Practice of multiculturalism at school, intercultural education. Subject material planning evaluating, and methodological characteristics of intercultural education. Multicultural content of Gipsy student education, disadvantage management and the possibilities of opportunity creation via enhancing cultural identity. Intercultural bridging techniques in opportunity creating school practice.


Számonkérés

kollokvium


Számonkérés angol

examination


Irodalom

Erős Ferenc: Azonosság és különbözőség. Sciencia Humana, Bp. 1996. ISBN 963 8471 182 Feischmidt Margit: Multikulturalizmus. Osiris Kiadó Láthatatlan Kollégium, Bp., 1999. 7- 29.p. kézirat Forray R. Katalin – Czachesz Erzsébet – Lesznyák Márta: Multikulturális társadalom. interkulturális nevelés. In: Báthory Zoltán – Falus István: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Osiris Kiadó, Bp., 2001. 111-125.p. ISSN 008 1632 Kovács András: A különbség köztünk van. Az antiszemitizmus és a fiatal elit. Cserépfalvi Kiadó, Bp., 1997. Steinberg, Stephen: Az etnikum mítosza. Cserépfalvi Kiadó, Bp., 1994. ISBN 963 0446 987


Irodalom angol

Erős Ferenc: Azonosság és különbözőség. Sciencia Humana, Bp. 1996. ISBN 963 8471 182 Feischmidt Margit: Multikulturalizmus. Osiris Kiadó Láthatatlan Kollégium, Bp., 1999. 7- 29.p. kézirat Forray R. Katalin – Czachesz Erzsébet – Lesznyák Márta: Multikulturális társadalom. interkulturális nevelés. In: Báthory Zoltán – Falus István: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Osiris Kiadó, Bp., 2001. 111-125.p. ISSN 008 1632 Kovács András: A különbség köztünk van. Az antiszemitizmus és a fiatal elit. Cserépfalvi Kiadó, Bp., 1997. Steinberg, Stephen: Az etnikum mítosza. Cserépfalvi Kiadó, Bp., 1994. ISBN 963 0446 987


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Bodnárné dr. Kis Katalin