Tantárgy kódja
PSE1118LTantárgy neve
Pszichológiai gyakorlatKredit
2Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 6Ajánlott félév
3Cél
A gyakorlat célja a mentor önismeretének és személypercepciós képességeinek fejlesztése, a divergens gondolkodási stílus gyakorlása és szociális-érzelmi intelligenciájának fejlesztése.
Cél angol
The aim of the training to enhance self- knowledge and person perception skills of mentors, practice divergent thinking strategies and develop their social-emotional intelligence.
Tartalom
Sajátélményű tréning a pszichodráma technikával. Tematikus egységek: önismeret, énkép; mások megismerése; kreatív attitűd fejlesztése; kapcsolatteremtő képesség fejlesztése. A decentrálás képességének szerepe a reális önismeret kialakulásában, a bizonytalanságok, a félelmek és a regresszív élmények feldolgozása. A szerepcsere technikájával az empátiás képesség fejlesztése. A csoport kapcsolati mezőjében a korábbi tudatos és nem tudatos történések érzelmi mintájának újra átélése, átdolgozása.
Tartalom angol
Own experience in psychodrama. Tematical tasks: self-knowledge, self image. Cognition of others, developing creative attitude and connection skills. the role of decentralisation in the process of developing real self-knowledge. The elaboration of uncertanity, fears and regressive experiences. Developing empathy. Relive and reconstuction of emotional patterns of concious and unconcios events in group situations.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
• Mérei Ferenc, Ajkay Klára, Dobos Emőke, Erdélyi Ildikó (1981): A pszichodráma önismereti és terápiás alkalmazásai. Akadémiai Kiadó, Budapest. • Bagdy Emőke – Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest.
Irodalom angol
• Mérei Ferenc, Ajkay Klára, Dobos Emőke, Erdélyi Ildikó (1981): A pszichodráma önismereti és terápiás alkalmazásai. Akadémiai Kiadó, Budapest. • Bagdy Emőke – Telkes József (1988): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest.