Tantárgy kódja
ANF1320L
Tantárgy neve
Tolmácsolás tárgyalási szituációkban és kísérő tolmácsolás
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 20
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
ANF1218L
Ajánlott félév
3
Cél
A hallgató ismerkedjen meg a tárgyalási és a kísérőtolmácsolást igénylő helyzetekkel, sajátítsa el a felkészülési és lebonyolítási technikákat.
Cél angol
The objective of the course is to introduce the students to negotiation situations and conditions that require escorting interpretation
Tartalom
Tárgyalási helyzetek megismerése, felkészülés, a tolmács „jelenléte”, minőségi kritériumok megismerése, gyakorlása, protokoll; kísérő tolmácsolási helyzetek, felkészülés; protokoll; tolmácsolási gyakorlat mindkét irányban.
Tartalom angol
The course prepares the students for negotiation situations. Special emphasis is given to the "presence" of the interpreter. The students get acquainted with quality criteria, protocol, escorting interpreting situations, preparations. They take part in interpreting in both directions
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
: one sit-in paper with a passing grade, active participation in the seminary sessions, interpreting and getting grades in two occasions, practical mark
Irodalom
Anderson, R. B. 1976/2002. Perspectives on the Role of the Interpreter. In: Pöchhacker and Shlesinger (eds) 2002. 209.17. Környei Tibor (szerk.) 2005: Fordítói ABC. Amit a tolmácsolásról tudni kell. Útmutató tolmácsoknak. Budapest: Magyarországi Fordítóirodák Egyesülete. Lambert, S. 1984. An Introduction to Consecutive Interpretation. In: New dialogues in interpreter education. McIntire, 76-98. Silver Spring, MD: RID Publications. G. Láng Zsuzsa 2002: Tolmácsolás felsőfokon. A hivatásos tolmácsok képzéséről, Budapest: Scholastica.
Irodalom angol
Anderson, R. B. 1976/2002. Perspectives on the Role of the Interpreter. In: Pöchhacker and Shlesinger (eds) 2002. 209.17. Környei Tibor (szerk.) 2005: Fordítói ABC. Amit a tolmácsolásról tudni kell. Útmutató tolmácsoknak. Budapest: Magyarországi Fordítóirodák Egyesülete. Lambert, S. 1984. An Introduction to Consecutive Interpretation. In: New dialogues in interpreter education. McIntire, 76-98. Silver Spring, MD: RID Publications. G. Láng Zsuzsa 2002: Tolmácsolás felsőfokon. A hivatásos tolmácsok képzéséről, Budapest: Scholastica.
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Simigné dr. Fenyő Sarolta