Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Torna oktatásának új szemléletű megközelítése

Tantárgy kódja

PSJ1125L

Tantárgy neve

Torna oktatásának új szemléletű megközelítése

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Féléves órszám

14 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgató ismerje meg a sporttorna elméleti és gyakorlati mozgásanyagának, oktatásának és módszertanának új szemléletű megközelítését. Biztosítson olyan elméleti és gyakorlati ismeretet, tudást, amelynek birtokában a hallgatók tanári munkájuk során eredményesen eleget tudnak tenni az iskolai tornaoktatás cél- és feladatrendszerében megfogalmazott követelményeknek. Nyújtson kiindulási alapot a sporttorna korszerű, specifikus, kondicionális, koordinációs képességeinek és ízületi mozgékonyságának fejlesztéséhez.

Cél angol

The students learn about the theory and practice gymnastics sport movement material, training and method of a new approach

Tartalom

A sporttorna alapvető szaknyelvi ismereteinek és mozgásanyagának elsajátítása; a tartásos (statikus) és mozgásos (dinamikus) elemek segítségadásának alkalmazása; sportágspecifikus képességek kialakítása, fejlesztése; a sporttorna általános szabályainak ismertetése, értelmezése, elsajátítása. Kiegészítő eszközök alkalmazása: kiegészítő tornakészlet és body-roll mozgásanyaga, módszertana, a minitrampolin ugrások alapjai, technikája, csoportosítása és csoportos ugrásbemutatók elsajátítása, újszerű kéziszerek alkalmazása - gumiszalag, medicinroller. A sporttorna általános iskolai tantervi torna sportági mozgásanyagának követelményeinek elsajátítása, oktatásmódszertana és segítségadása talaj, szekrényugrás, alacsony és magas gyűrű, valamint alacsony és magas gerenda szereken.

Tartalom angol

Use additional devices: an additional set of exercises and body-roll movement and the methodology of the minitrampolin jumps basics, technique, grouping and group presentations to learn jumps, use new hand-held products - rubber bands, medicinroller.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

DONÁTH F. – HAMZA I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. HAMAR P. – SZAKÁLY E. (1997): Minitrampolin – ugrások – ugrásbemutatók. TFTI. Budapest. 65 p. HAMZA I. – KARÁCSONY I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. – GYULAI G. (2000): Torna 1x1. Budapest. 240 p. HONFI L. – SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg Campus Kiadó. Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144 p. KEREZSI E. (1971): Torna IV. Sport. Budapest. 732 p.

Irodalom angol

DONÁTH F. – HAMZA I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. HAMAR P. – SZAKÁLY E. (1997): Minitrampolin – ugrások – ugrásbemutatók. TFTI. Budapest. 65 p. HAMZA I. – KARÁCSONY I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. – GYULAI G. (2000): Torna 1x1. Budapest. 240 p. HONFI L. – SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg Campus Kiadó. Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144 p. KEREZSI E. (1971): Torna IV. Sport. Budapest. 732 p.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Regős József Géza