Tantárgy kódja
PSJ1125L
Tantárgy neve
Torna oktatásának új szemléletű megközelítése
Kredit
4
Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
14 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
3
Cél
A hallgató ismerje meg a sporttorna elméleti és gyakorlati mozgásanyagának, oktatásának és módszertanának új szemléletű megközelítését. Biztosítson olyan elméleti és gyakorlati ismeretet, tudást, amelynek birtokában a hallgatók tanári munkájuk során eredményesen eleget tudnak tenni az iskolai tornaoktatás cél- és feladatrendszerében megfogalmazott követelményeknek. Nyújtson kiindulási alapot a sporttorna korszerű, specifikus, kondicionális, koordinációs képességeinek és ízületi mozgékonyságának fejlesztéséhez.
Cél angol
The students learn about the theory and practice gymnastics sport movement material, training and method of a new approach
Tartalom
A sporttorna alapvető szaknyelvi ismereteinek és mozgásanyagának elsajátítása; a tartásos (statikus) és mozgásos (dinamikus) elemek segítségadásának alkalmazása; sportágspecifikus képességek kialakítása, fejlesztése; a sporttorna általános szabályainak ismertetése, értelmezése, elsajátítása. Kiegészítő eszközök alkalmazása: kiegészítő tornakészlet és body-roll mozgásanyaga, módszertana, a minitrampolin ugrások alapjai, technikája, csoportosítása és csoportos ugrásbemutatók elsajátítása, újszerű kéziszerek alkalmazása - gumiszalag, medicinroller.
A sporttorna általános iskolai tantervi torna sportági mozgásanyagának követelményeinek elsajátítása, oktatásmódszertana és segítségadása talaj, szekrényugrás, alacsony és magas gyűrű, valamint alacsony és magas gerenda szereken.
Tartalom angol
Use additional devices: an additional set of exercises and body-roll movement and the methodology of the minitrampolin jumps basics, technique, grouping and group presentations to learn jumps, use new hand-held products - rubber bands, medicinroller.
Számonkérés
félévközi zh
kollokvium
Számonkérés angol
mid-term test
examination
Irodalom
DONÁTH F. – HAMZA I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p.
HAMAR P. – SZAKÁLY E. (1997): Minitrampolin – ugrások – ugrásbemutatók. TFTI. Budapest. 65 p.
HAMZA I. – KARÁCSONY I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. – GYULAI G. (2000): Torna 1x1. Budapest. 240 p.
HONFI L. – SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg Campus Kiadó. Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144 p.
KEREZSI E. (1971): Torna IV. Sport. Budapest. 732 p.
Irodalom angol
DONÁTH F. – HAMZA I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p.
HAMAR P. – SZAKÁLY E. (1997): Minitrampolin – ugrások – ugrásbemutatók. TFTI. Budapest. 65 p.
HAMZA I. – KARÁCSONY I. – MOLNÁR F. – VÍGH L. – GYULAI G. (2000): Torna 1x1. Budapest. 240 p.
HONFI L. – SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg Campus Kiadó. Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144 p.
KEREZSI E. (1971): Torna IV. Sport. Budapest. 732 p.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TSI
Tantárgyfelelős oktató
Regős József Géza