Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Írásbeli kommunikációs gyakorlatok

Tantárgy kódja

ANF1202L

Tantárgy neve

Írásbeli kommunikációs gyakorlatok

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

Általános cél: a hallgatók írásbeli kifejező készségének a fejlesztése idegen nyelven. Specifikus cél: levélírási, egyéb fogalmazási készség fejlesztése azzal a céllal, hogy a hallgatók képesek legyenek magán és hivatali ügyeik adminisztratív lebonyolítására, beszámolók, előadások anyagainak az összeállítására.

Cél angol

The general objective of the course is to develop students’ writing skills in a foreign language. More specifically, the goal is the development of skills pertaining to writing letters and essays, enabling students to pursue private and official affairs and prepare essays and presentations

Tartalom

Írott szöveg és elemzés. Logikai kapcsolatok. Nyelvtani és nyelvi kapcsolóelemek. A névmásítás főbb jegyei. A névmásítás technikái. A nominalizáció jellemzői. A nominalizáció alkalmazása. Igés szerkezetek. Igés szerkezetek átalakítása. Szövegkoherencia és kohézió. A szerkesztés alapszabályai. A szerkezet kidolgozása. A gondolatmenet. Érvelés. A stílus: kihagyás, sűrítés, pontosítás. Központozás a mondatban. Központozás a szövegben. Oldalszerkesztés.

Tartalom angol

Written text and analysis. Logical relationships. Grammatical and linguistic connectors. The main features and techniques of using articles. The use of nominalisation. Verbal constructions. The transformation of verbal constructions. Text coherence and cohesion. The basic principles of structuring. Elaboration of structure. Argumentation. Style: omission, compression, specification. Punctuation marks in the sentence and in the text. Layout.

Számonkérés

ményéből alakul ki

Számonkérés angol

The semester concludes with a term grade, composed of semester work and the result of the in-class essay

Irodalom

Danuta, R. 1998. The Language of Newspaper. New York: Routledge. Halliday, M.A.K.- Hasan,R. 1982. Language, Context and Text: Aspects of Language in a social-semiotic perspective. Oxford: Oxford University Press. Moutsou,E. – Parker, S. 2006. Speaking, Listening, Writing. Plus First Certificate. London: Widdowson, H.W. 1996. Practical Stylistics. Oxford: Oxford University Press. Widdowson, H.W. 1975. Stylistics and the Teaching of Literature. Longman Group Limited. Moutsou,E. – Parker, S. 2006. Speaking, Listening, Writing. Plus First Certificate. London: Longman

Irodalom angol

Danuta, R. 1998. The Language of Newspaper. New York: Routledge. Halliday, M.A.K.- Hasan,R. 1982. Language, Context and Text: Aspects of Language in a social-semiotic perspective. Oxford: Oxford University Press. Moutsou,E. – Parker, S. 2006. Speaking, Listening, Writing. Plus First Certificate. London: Widdowson, H.W. 1996. Practical Stylistics. Oxford: Oxford University Press. Widdowson, H.W. 1975. Stylistics and the Teaching of Literature. Longman Group Limited. Moutsou,E. – Parker, S. 2006. Speaking, Listening, Writing. Plus First Certificate. London: Longman

Tantárgyfelelős intézet kódja

NYI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Dömötör Ildikó