Tantárgy kódja
MH1312LTantárgy neve
Szakmai identitás fejlesztéseTantárgy angol neve
The Development of Professional IdentityKredit
6Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 25Előkövetelmény
MH1101, MH1208
Ajánlott félév
3Cél
Legyen képes mintát adni az egészségtudatos magatartásra. Tudja saját kompetenciáit használni, s annak határait felismerni, betartani. Ismerje személyes és szociális hatékonyságát. Legyen szemlélet- és viselkedésmódjában nyitott az ismeretszerzésre és önművelésre. Tudjon más segítő szakmák szakembereivel együttműködni. Egészségfejlesztő mentálhigiénikusként ismerje fel az egyént körülvevő támogató (szupportív) környezetet. Tudjon a különböző társadalmi rétegekhez, kulturális, nemzeti vagy etnikai csoportokhoz tartozó egyénekkel együttműködni. Ismerje a segítő kapcsolat alapszabályait. Képes legyen a mentálhigiénés módszerek alkalmazására, saját lelki egészségének megőrzésére. Tudjon együttműködni más szakmák képviselőivel, ismerje a kompetenciahatárokat.
Cél angol
Be able to provide an effective role model for the health conscious behavior. Be able to use their own competence; know and observe the professional limitations. Get to know the individual and social efficiency. Be open-minded to their own aspects and behavior to obtaining knowledge and self-instruction. Be able to cooperating with other helping professionals. As a health developer mental health professional recognize the supportive background of the person. Be able to cooperate members of different cultural, national, or ethnical groups and communicate with individuals from different social stratum. Acquire knowledge of the fundamental principles of the helping relationship. Be able to apply to the mental health methodology. Be able to cooperate with other professionals, and be aware of their competence boundaries.
Tartalom
A segítő szakember személyisége. A személyes hatékonyság. Erősségek és gyengeségek. Elvárások, vágyak és lehetőségek összevetése. A szakmai identitást erősítő és gyengítő tényezők. Rövid és hosszú távú célok.
Tartalom angol
The personality of the helping professionals. Personal efficiency. Strengths and weakness. Fitting the expectations, wishes and opportunities. Identifying factors which are intensify and weaken the professional identity. Setting short, - and longterm goals.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Bagdy E. - Telkes József (2005): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest Benedek László (1992): Játék és pszichoterápia. Animula, Budapest Konta Ildikó - Zsolnai Anikó (2002): A szociális készségek játékos fejlesztése az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Irodalom angol
Bagdy E. - Telkes József (2005): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest Benedek László (1992): Játék és pszichoterápia. Animula, Budapest Konta Ildikó - Zsolnai Anikó (2002): A szociális készségek játékos fejlesztése az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest