Tantárgy kódja
CK1214L
Tantárgy neve
Esetmegbeszélés
Kredit
4
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Féléves órszám
0 + 15
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
2
Cél
Az esetmegbeszélés célja, hogy a hallgatók segítséget és támogatást kapjanak a hozzájuk beosztott résztvevők felmerülő problémáinak, az esetleg kialakuló konfliktusoknak megoldására. Cél, a gyakorlaton résztvevő hallgatók problémájának mélyebb megértése, az esethozó saját személyiségének és a rendelkezésre álló eszközöknek a hatékonyabb felhasználása, a folyamatban részt vevők szakmai tanulásának serkentése, kompetensebb szakemberré válásának segítése. A megbeszélés kiváló eszköz a jártasság és tapasztalat megszerzéséhez.
Cél angol
The aim of case analysis is to support students` and their supervisors` to solve their arising problems or conflicts. In addition, we aim the deep understanding of the students` problems, to help the effective use of their personality and other available tools, to promote the participants` professional education and their development to become a skilled professional. Discussion is an excellent tool gain perfection and experience.
Tartalom
Esetek bemutatása és megbeszélése. A gyakorlatvezető szerepének és céljainak ismertetése. Szerepelemzés. Problémák meghatározása. Kompetenciák tisztázása. A személyes érintettség feltárása. Megoldási lehetőségek. Elvárások, érzelmek feltárása. Nehézségek, felmerülő problémák, dilemmák felvázolása. A személyiségi jogok védelme. A munkafolyamatokban való aktív részvétel értelmezése. Az esetelemzés célja, hogy a képzésen résztvevő sajátítsa el a gyakorlatot kísérő, azt fejlesztő folyamattanulás szemléletét, alapelveit, az esetbemutatás alapvető módszereit. A gyakorlatok során saját szakmai helyzetei reflektív feldolgozását, a változás lehetőségeit gyakorolja csoportmunka keretei között. A kurzus további célja olyan tudás és készségek elsajátíttatása, illetve gyakoroltatása, amelyeket a hallgatók munkatevékenységük során alkalmazni tudnak.
Tartalom angol
Presentation and discussion of cases. Description of the role and aims of the supervisor. Role analysis. Difining the problems. Clarificication of the competences. Revealing personal concern. Solution strategies. Expectations, exhibition of emotions. Delineation of the difficulties, arising problems and dilemmas. Privacy policy, protection of personal rights. Defining active participation in work processes.
During the course the student practice the reflective processing of the situations they faced at work and the way for change in a team setting. Moreover, we aim to give applicable knowledge and skills they can use in work.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Bang, Ruth: A segítő kapcsolat, mint a személyes segítés alapja. Tankönyvkiadó, Bp., 1980. 154-168. p.
Berne, Erick: Emberi játszmák. Háttér Kiadó, Bp., 2009.
H. Sas Judit: Életmód és család. Az emberi viszonyok alakulása a családban. Akadémiai Kiadó, Bp., 1976. 54-89. p.
Pataki Éva: Reflexiók a terepen folyó szociális esetmunkához az esetmegbeszélések tapasztalatai alapján. In. Esély 5. 45-56. p., 2002.
Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005.
Irodalom angol
Bang, Ruth: A segítő kapcsolat, mint a személyes segítés alapja. Tankönyvkiadó, Bp., 1980. 154-168. p.
Berne, Erick: Emberi játszmák. Háttér Kiadó, Bp., 2009.
H. Sas Judit: Életmód és család. Az emberi viszonyok alakulása a családban. Akadémiai Kiadó, Bp., 1976. 54-89. p.
Pataki Éva: Reflexiók a terepen folyó szociális esetmunkához az esetmegbeszélések tapasztalatai alapján. In. Esély 5. 45-56. p., 2002.
Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Szatmári Ágnes