Tantárgy kódja

CK1214L

Tantárgy neve

Esetmegbeszélés

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

0 + 15
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

Az esetmegbeszélés célja, hogy a hallgatók segítséget és támogatást kapjanak a hozzájuk beosztott résztvevők felmerülő problémáinak, az esetleg kialakuló konfliktusoknak megoldására. Cél, a gyakorlaton résztvevő hallgatók problémájának mélyebb megértése, az esethozó saját személyiségének és a rendelkezésre álló eszközöknek a hatékonyabb felhasználása, a folyamatban részt vevők szakmai tanulásának serkentése, kompetensebb szakemberré válásának segítése. A megbeszélés kiváló eszköz a jártasság és tapasztalat megszerzéséhez.

Cél angol

The aim of case analysis is to support students` and their supervisors` to solve their arising problems or conflicts. In addition, we aim the deep understanding of the students` problems, to help the effective use of their personality and other available tools, to promote the participants` professional education and their development to become a skilled professional. Discussion is an excellent tool gain perfection and experience.

Tartalom

Esetek bemutatása és megbeszélése. A gyakorlatvezető szerepének és céljainak ismertetése. Szerepelemzés. Problémák meghatározása. Kompetenciák tisztázása. A személyes érintettség feltárása. Megoldási lehetőségek. Elvárások, érzelmek feltárása. Nehézségek, felmerülő problémák, dilemmák felvázolása. A személyiségi jogok védelme. A munkafolyamatokban való aktív részvétel értelmezése. Az esetelemzés célja, hogy a képzésen résztvevő sajátítsa el a gyakorlatot kísérő, azt fejlesztő folyamattanulás szemléletét, alapelveit, az esetbemutatás alapvető módszereit. A gyakorlatok során saját szakmai helyzetei reflektív feldolgozását, a változás lehetőségeit gyakorolja csoportmunka keretei között. A kurzus további célja olyan tudás és készségek elsajátíttatása, illetve gyakoroltatása, amelyeket a hallgatók munkatevékenységük során alkalmazni tudnak.

Tartalom angol

Presentation and discussion of cases. Description of the role and aims of the supervisor. Role analysis. Difining the problems. Clarificication of the competences. Revealing personal concern. Solution strategies. Expectations, exhibition of emotions. Delineation of the difficulties, arising problems and dilemmas. Privacy policy, protection of personal rights. Defining active participation in work processes. During the course the student practice the reflective processing of the situations they faced at work and the way for change in a team setting. Moreover, we aim to give applicable knowledge and skills they can use in work.

Számonkérés

Gyakorlati jegy

Számonkérés angol

Term grade

Irodalom

Bang, Ruth: A segítő kapcsolat, mint a személyes segítés alapja. Tankönyvkiadó, Bp., 1980. 154-168. p. Berne, Erick: Emberi játszmák. Háttér Kiadó, Bp., 2009. H. Sas Judit: Életmód és család. Az emberi viszonyok alakulása a családban. Akadémiai Kiadó, Bp., 1976. 54-89. p. Pataki Éva: Reflexiók a terepen folyó szociális esetmunkához az esetmegbeszélések tapasztalatai alapján. In. Esély 5. 45-56. p., 2002. Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005.

Irodalom angol

Bang, Ruth: A segítő kapcsolat, mint a személyes segítés alapja. Tankönyvkiadó, Bp., 1980. 154-168. p. Berne, Erick: Emberi játszmák. Háttér Kiadó, Bp., 2009. H. Sas Judit: Életmód és család. Az emberi viszonyok alakulása a családban. Akadémiai Kiadó, Bp., 1976. 54-89. p. Pataki Éva: Reflexiók a terepen folyó szociális esetmunkához az esetmegbeszélések tapasztalatai alapján. In. Esély 5. 45-56. p., 2002. Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Szatmári Ágnes