Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Cigány gyerekek családi és iskolai szocializációja

Tantárgy kódja

RP1210L

Tantárgy neve

Cigány gyerekek családi és iskolai szocializációja

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

10 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél angol

The aim of the course is to provide students with a general overview of the basic themes and issues socialization of Roma children in Familie and Education of Roma children in Hungary.

Tartalom angol

Society and life of Roma/Gypsies in Hungary. Concept and agents of socialization. Socialization in familie of roma children. Roma children in education. Issues of exclusion and inclusion. Discriminations of roma children in education. Hungarian National Social Inclusion Strategy. Integrated Education System.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

1998): Cigány gyermekek szocializációja. Aula Kiadó, Budapest. Forray R. Katalin: Cigánykutatás és nevelésszociológia. Iskolakultúra, 1998./8. 3-14. Nahalka István: A roma gyermekek iskolai nevelésének helyzete. ELTE BTK Neveléstudományi Intézet Cigánypedagógiai szakcsoport.http://www.mtaki.hu/tanulmanyok/nahalka_istvan/nahalka_istvan_a_roma_gyerekekiskolai_nevelese.doc. Nagy Mária (2002): A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben és a fiatal pedagógusok munkájában. Új Pedagógiai Szemle, 2002/11. Németh Szilvia – Papp Z. Attila: Iskola és integráció a fókuszcsoport-beszélgetések elemzése Országos Közoktatási Intézet, http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=Eselyaz-Tobbek-Iskola

Irodalom angol

1998): Cigány gyermekek szocializációja. Aula Kiadó, Budapest. Forray R. Katalin: Cigánykutatás és nevelésszociológia. Iskolakultúra, 1998./8. 3-14. Nahalka István: A roma gyermekek iskolai nevelésének helyzete. ELTE BTK Neveléstudományi Intézet Cigánypedagógiai szakcsoport.http://www.mtaki.hu/tanulmanyok/nahalka_istvan/nahalka_istvan_a_roma_gyerekekiskolai_nevelese.doc. Nagy Mária (2002): A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben és a fiatal pedagógusok munkájában. Új Pedagógiai Szemle, 2002/11. Németh Szilvia – Papp Z. Attila: Iskola és integráció a fókuszcsoport-beszélgetések elemzése Országos Közoktatási Intézet, http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=Eselyaz-Tobbek-Iskola

Tantárgyfelelős intézet kódja

TAI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Jenei Terézia