Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Modellértékű cigány/roma oktatási programok Magyarországon

Tantárgy kódja

RP1213L

Tantárgy neve

Modellértékű cigány/roma oktatási programok Magyarországon

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Féléves órszám

10 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél angol

To introduce teachers to promote the social inclusion of Roma education policy guidelines and the specific pedagogical practice known results. To prepare them for their own. school educational practice.

Tartalom angol

Analysis and interpretation of rights conferred by the Minority Education Act 2003. Multiculturalism and Roma knowledge society. Segregation of Roma pupils at a primary school education. The Roma pupils pedagogical problems. The IPR education program guidelines: self-learning ability development, developing creativity through arts complex programs, communication skills development. The importance of teaching tolerance on social life. A nice house pedagogy, Edelény example, Szolnok Example characteristics, and educational practices is further developed.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Csepeli György - Neményi Mária: A toleranciára nevelés esélyei. Educatio 1999/nyár Havas Gábor – Liskó Ilona: Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában. In: Kutatás közben Budapest, FKI 2005 Kende Ágnes: A roma gyerekek oktatási integrációja alulnézetből. Mozgó Világ Online 2008/ március 04. Labodáné Lakatos Szilvia – Romsits Anita: Utak a cigány gyermekekhez. Kisebségkutatás 2004/4 Lázár Péter: A Kedves-ház pedagógiája – Egy pedagógiai irányzat körvonalai életképekben. Soros Oktatási Füzetek 1998 Nagy Mária: A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben. Új Pedagógiai Szemle 2002/ november

Irodalom angol

Csepeli György - Neményi Mária: A toleranciára nevelés esélyei. Educatio 1999/nyár Havas Gábor – Liskó Ilona: Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában. In: Kutatás közben Budapest, FKI 2005 Kende Ágnes: A roma gyerekek oktatási integrációja alulnézetből. Mozgó Világ Online 2008/ március 04. Labodáné Lakatos Szilvia – Romsits Anita: Utak a cigány gyermekekhez. Kisebségkutatás 2004/4 Lázár Péter: A Kedves-ház pedagógiája – Egy pedagógiai irányzat körvonalai életképekben. Soros Oktatási Füzetek 1998 Nagy Mária: A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben. Új Pedagógiai Szemle 2002/ november

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Bodnárné dr. Kiss Katalin