Főoldal > 2018/19-as tanév képzési programja > Inkluzív nevelés - attitűdformálás

Tantárgy kódja

IN2011L

Tantárgy neve

Inkluzív nevelés - attitűdformálás

Kredit

4

Félévi követelmény

Minősített aláírás


Féléves órszám

0 + 12
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

IN2010L


Ajánlott félév

2

Cél

A hallgatók saját spontán, a mássághoz kapcsolódó attitűdjeinek sztereotípiáinak és előítéleteinek tudatos megismerésének segítése. A másság, a különleges gondoskodást igénylők helyzetének, életkörülményeinek, képességeinek és fejleszthetőségének a megismerése pozitív attitűdváltást fog eredményezni. A hallgatók a sajátos nevelési igényű gyermekekhez való viszonyukban , az inklúzió, integráció érzelmi elfogadásában attitűdjük és ezáltal viselkedési szándékuk (affektivitás és konativitás) változásával képesek lesznek az inkluzív pedagógiai szemléletre, gyakorlatra.


Cél angol

0


Tartalom

Az attitűd fogalma, szerkezete, tárgyai, dimenziói, funkciói. Az attitűd és viselkedés. A fogyatékossághoz, a sajátos nevelési igényekhez és az együttneveléshez, a befogadáshoz való viszonyok feltárása – pozitív és negatív sajátélmények, pozitív és negatív szituációk bemutatása ebben a témakörben multimédiás segédlettel. Pozitív érzelmek kiváltása, előidézése a különleges gondoskodást igénylőkről (sajátos élethelyzetek, ábrázolásuk a művészetekben, a fogyatékos személyek művészi alkotásai, sportsikereik, családjaik, szülők pozitív élményeinek megismerése, jó befogadó intézményi példák megismerése).


Tartalom angol

0


Számonkérés

0


Számonkérés angol

0


Irodalom

0


Irodalom angol

0


Tantárgyfelelős intézet kódja

AHI

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika Éva